Number of the records: 1  

Můj Golem

  1. SignaturaMb8141; D-2 (TO)
    Author Toman, Marek, 1967- (Author)
    Title statementMůj Golem / Marek Toman ; [ilustrace Hana Puchová]
    Another responsib. Puchová, Hana, 1966- (Illustrator)
    Edition statementVyd. 1.
    Issue dataPraha : Argo, 2009
    Phys.des.163 s. : il. ; 24 cm
    Copy count6, currently available 6, Access to Shelves 6
    View book information on page www.obalkyknih.cz

    book

    Track No.LocationSublocationInfo
    100000413933Ústřední knihovnaKnihovna pro deti
    100000443967BohunicePobočky - volný výběr
    100000413934BystrcPobočky - volný výběr
    100000413936Líšeň, JírovaPobočky - volný výběr
    100000413938Mahenův památníkVolný výběr
    100000413935ŽidenicePobočky - volný výběr
    Můj Golem
    Keywords česká literatura pro děti * příběhy * historické skutečnosti * Praha * Židovské Město * Židé * rabíni * Golem * 16.-17. století * literární ceny * Bílá vrána 2011
    Conspect821-93 - Literatura pro děti a mládež (beletrie)
    821.162.3-3 - Česká próza
    UDC821.162.3-3
    DatabaseKnihy
    AnnotationKniha vypráví originálním způsobem známý příběh rabína, který stvořil Golema. Ještě důležitější postavou je však rabínův žák Jakub, váhající mezi láskou ke křesťance Johaně a k židovce Lee. Vzhledem k napětí mezi oběma komunitami vyprávění nabere dobrodružný, místy strašidelný spád. Základní otázkou knihy ovšem zůstává, jak vyjít s druhými lidmi, a to uvnitř své komunity i mimo ni. Aktuální přesah dobře známé legendy podtrhují ilustrace, využívající prvky komiksu. Kniha je vybavena doslovem, který popisuje, co vlastně znamenalo vytvořit Golema v průběhu staletí. Objevné je také vylíčení skutečného života rabbiho Löwa, který zřejmě Golema vůbec nestvořil.
    NoteKniha je součástí projektu Visegrad Fund na podporu soužití většiny s menšinami
    Částečně bublinkové písmo
    Vysvětlivky
    Poznámka autora
    Bibliografie
    ISBN978-80-257-0219-2 : : Kč 248.00
    CountryCzech Republic
    LanguageCzech
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.