Number of the records: 1  

Informatorium školy mateřské

  1. SignaturaN48269; 37 (KOM)
    Author Komenský, Jan Amos, 1592-1670 (Author)
    Title statementInformatorium školy mateřské / Jan Amos Komenský ; [předmluvu napsal Martin Steiner]
    Another responsib. Steiner, Martin, 1946- (Author of introduction)
    Edition statementVyd. v nakl. Academia 2.
    Issue dataPraha : Academia, 2007
    Phys.des.132 s. ; 21 cm
    Copy count1, currently available 1
    Track No.LocationSublocationInfo
    100000334368Ústřední knihovnaSklad
    Informatorium školy mateřské
    Subj. Headings výchova a vzdělávání
    předškolní výchova
    Keywords pedagogika * didaktika * výchova a vzdělávání * školství * předškolní výchova * mateřské školy * vychovatelé * rodiče * praktické rady * výklady
    Form, Genre výklady
    Conspect373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání
    UDC37
    37.02
    373.2
    DatabaseKnihy
    AnnotationNa počátku Komenského zájmu o otázky výchovy a vzdělání člověka stál záměr usnadnit školám, tj. žákům a učitelům v nich, cestu ke vzdělání a k duchovnímu rozvoji budoucích osobností, budoucích vzdělanců, tedy lidí, kteří budou ve společnosti hrát vůdčí roli. Předškolní stupeň, a to včetně prenatálního stadia, představuje základ, o něhož se odvíjí úspěch všech vyšších stupňů. Informatorium školy mateřské vzniklo v Lešně r. 1632 jako část zamýšleného monumentálního vzdělávacího celku, jenž měl sloužit k předpokládané reformě českého školství po návratu Komenského z exilu do vlasti, která však nebyla plně realizována. Význam Informatoria není jen v tom, že tvořilo článek velkolepé koncepce reformy školského systému, je také v tom, že se jedná v raném novověku o evropsky zcela ojedinělé systematické pojednání o výchově dětí v nejmladším věku.
    NoteEdiční poznámka
    Vysvětlivky
    Kritický aparát
    Bibliografie
    ISBN978-80-200-1451-1 : : Kč 195.00
    EditionEuropa ; sv. 5
    Ser.statement/add.entry Europa
    CountryCzech Republic
    LanguageCzech
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.